Paaukok vaikams

Aukok Caritas

"Vilties angelo" paauglių kelionė į Latviją

Šią vasarą Vilniaus arkivyskypijos "Caritas" vaikų dienos centro "Vilties angelas" darbuotojai ir auklėtiniai vyko į kelionę po Latviją. Kviečiame skaityti nuoširdų pasakojimą apie atostogas iš pirmų lūpų.

Noriu pasidalinti įspūdžiais iš nuostabios „Vilties angelo“ paauglių šios vasaros kelionės po Latviją. Mūsų tikslas buvo susipažinti su nauja šalimi, gėrėtis ir džiaugtis Baltijos jūra, patirti Dievą, sustiprinti tarpusavio draugystę, gerai praleisti laiką. Aplankėme Bauską, Pilsrundalę, Siguldą, Rygą, Jūrmalą, Ventspilį, Liepoją.

Pirmasis aplankytas miestelis – Bauska. Apžiūrėjome Bauskos pilį, kuri daugeliui iš mūsų patiko, vaikščiojome Laimės taku prie Mūšos upės, lenktyniavome brisdami per Memelės upę.

Keliaudami toliau, atradome dar gražesnį vaizdą – Rundalės pilį. Tai prabangūs rūmai XVIII amžiaus viduryje suprojektuoti italų architekto Francesco Bartolomeo Rastrelli. Grožėjomės rūmų kieme įkurtu parku. Pirmą kartą matėme tiek daug skirtingų gėlių. Čia vyko įspūdingiausios pasaulio fotosesijos, viktorina.

Siguldoje aplankėme didžiausią Baltijos olą – Gūtmanio, šaltinį, Gaujos parką, Turaidos pilį. Buvome priblokšti šių nuostabių vaizdų. Išgirdome legendą apie neapsakomo grožio mergaitę, Turaidos rožę, apie jos meilę pilies sodininkui ir matėme liepą, prie kurios ji palaidota.

Vakarop atvykome į Rygą. Suktais keliukais pasiekėme senamiestį ir Šv. Petro bažnyčią, aukščiausią Latvijos sostinėje. Tai yra evangelikų liuteronų bažnyčia. Įdomu, kad ant jos bokšto yra metalinis gaidys, budrumo ir apsaugos nuo blogųjų dvasių simbolis. Liftu pakilome iki dvidešimt septinto aukšto, kur bokšto apžvalginėje aikštelėje atsiveria Rygos senamiesčio, Dauguvos upės ir tiltų vaizdai. Grožėjomės šiais vaizdais.

Kitą dieną keliavome toliau, bet mašinose nenuobodžiavome: žaidėme, bendravome, šokome... Jūrmala – senų medinių pastatų miestelis. Mums taip atrodė, kol vaikščiojom po miestą. Deja, neilgai. Po truputį matėsi paplūdimys, tad mes iš visų jėgų puolėme bėgti. Pasitiesę rankšluosčius ant smėlio, nėrėme į jūrą. Ji buvo ledinė, bet noras maudytis užgožė šaltį. Kelios valandos, kurias praleidome prie jūros, buvo fantastiškos!

O dabar – į Ventspilį. Daugumos iš mūsų tai buvo mylimiausias aplankytas Latvijos miestas. Jis ypatingas savo skulptūromis – ,,Karvėmis“, įspūdingais fontanais, žydinčiomis gėlėmis. Čia praleidome beveik dvi dienas, tad viską aprašyti reikėtų poros valandų. Kiek daug mes maudėmės jūroje! Kiek daug vaikščiojome, kad geriau pažintume šį miestą! Ventspilio pajūris, legendinis ,,Bulius“, švyturys, sūpynės... Buvo gera. Su gailesčiu išvažiavome iš Ventspilio, bet guodė mintis – juk mūsų laukia Liepoja.

Liepoja yra modernus ir šiuolaikiškas miestas. Atrestauruoti namai, gerai prižiūrimi parkai. Pasivaikščioję po jį, aplankę Rožių aikštę, Petro turgų, pamatę daug nuostabių vaizdų, nepajutome, kaip priartėjo vakaras, ir tuomet pasukome link kempingo, kur mūsų laukė vandens tvenkinys, sūpynės, tinklinio aikštė... Mes čia praleidome geriausias paskutiniąsias kelionės valandas Latvijoje. Iš ryto graudžiai atsisveikinome su Latvija ir pajudėjome Lietuvos pajūrio link.

Nuostabūs Latvijos vaizdai, Baltijos jūra, maudynės, žaidimai iki sutemos, padėka Dievui per vakaro maldą... AČIŪ „Vilties angelo“ vadovams už nuostabią kelionę.